88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :

دوربین دید در شب چگونه کار می کند؟

این دوربین ها در نور بسیار کم که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست، تصویر را به وسیله عنصری بنام سلول تقویت تصویر، انتقال میدهد. این عنصر می تواند امکان مشاهده تصویر را در تاریکی حدود چند هزارم لوکس (شرایط نور ماه و ستاره) فراهم نماید .
دوربین مداربسته دید در شب دارای المان اپتیکی همچون لنز ، منشور و آیینه بوده و در کنار هم با در نظر گرفتن اصول اپتیکی خاص خود طراحی و به کار گرفته شده‌ است. یکی دیگر از ابزار بکاربرده شده این سیستم لامپ تشدید کننده نور است. که به آن Light Intesifier Tube  می‌گویند. این لامپ نور موجود را ذخیره میکند و به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و تصویر را ارسال میکند.

تمام سیستم‌های دید در شب، تصویر را به صورت تک رنگ (سبز تیره) نمایش میدهند.علت انتخاب این رنگ نیز حساسیت بیشتر چشم انسان نسبت به این رنگ است.
طرز کار ‌دوربین‌های دید در شب به دو صورت است:  فعال (active) و غیر فعال  (passive)
- حالت فعال  (active): دوربین با نور مادون قرمز (Infrared Radiation)عمل میکند. اساس کار اینگونه ست که اشعه مادون قرمز بوسیله یک لیزر نامرئی یا نورافکن مرئی به طرف سوژه فرستاده می‌شود و تصویر را میگیرد.
 - حالت غیر فعال (passive) : کار دوربین تشدید نور حاصله از ستارگان یا ماه می‌باشد. در واقع در حالت passive دوربین از خود هیچ گونه پرتو نورانی چه مرئی و چه نامرئی منعکس نمیکند. بنابراین در هنگام استفاده کاملاً از نظر سوژه مورد نظر محفوظ می ماند و این یک مزیت زیاد نسبت حالت active حساب میشود .


اجزاء مهم تشکیل دهنده دوربین دید در شب عبارتند از :

مجموعه لنزهای شیئی : جمع آوری و کانون کردن نورهای بازتابی موجود در صحنه را انجام میدهد.

مجموعه رتیکل : در مرکز لنزهای شیئی قرار گرفته و با دکمه های کنترل که روی بدنه مجموعه لنز های شیئی قرار گرفته اند عمل تنظیم جهت و برد را انجام می دهند.
سلول تقویت تصویر  : نور کانونی شده را توسط فتو کاتد دریافت نموده و تقویت کرده سپس تصویر را روی نمایشگر ایجاد میکند.
مجموعه چشمی : عمل بزرگنمایی تصویر تشکیل شده روی صفحه نمایشگر را بر عهده دارد. در ‌دوربین‌ها سیستم عدسی از نوع یک چشمی (Monocular) و یا دوچشمی (Bincular) می‌باشد .

نمونه ای از این دوربین ها را در عکس زیر میتوانید مشاهده کنید



توضیحاتی در مورد تکنولوژی ‌دوربین‌های دید در شب که در سطح جهان به نسلهای ۰،۱،۲،۳،۴ شناخته میشوند را در بخش بعد قرار میگیرد..

نمايش : 7766 تاریخ انتشار : 1394/03/30 امتیاز :
5.0
3 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-مقالات و آموزش مربوط به دوربین مداربسته-دوربین دید در شب (بخش 1) رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,دوربین مدابسته,دید در شب, دوربین دید در شب,دوربین,مجموعه,active,passive,مشاهده,اپتیکی,نامرئی,میگیرد,لنزهای,نمایشگر

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025