88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :
برخورد بشر در مقابل با پیشرفت تکنولوژی نباید برخورد ی تدافعی و انفعالی باشد چرا که امروزه پیشرفت بدون توجه به برخوردهای بشر اتفاق می افتد و بشر امروز تنها کاری که می تواند برای این منظور انجام دهد فرهنگ سازی درست جهت استفاده درست و سودده از این پیشرفت هاست. چگونه می توان در مقابل تولید تلفن همراه ایستاد یا آن را از دست نوجوانان دور نگاه داشت [در حالی که استفاده از آن عرف است]؟ آیا بهتر آن نیست فرهنگ استفاده از تلفن همراه را به شکل کاملا درست آموزش داد تا هم عدم استفاده ی آن تبدیل به عقده نشود و هم از فواید آن [که بیشمار است] بهره برد؟!!!و هم این طور در مورد دیگر پیشرفت ها ی تکنولوژی مانند اینترنت پرسرعت، دوربین های دیجیتال حرفه ای، امکان انتقال دیتا (بلوتوث، GPS، ...) و هزاران هزار پیشرفت دیگر.
دوربین های مداربسته هم از همین دست پیشرفت ها هستند.
درست است همیشه انسان را بر داشتن یک واعظ و نصیحت گر درونی توصیه می کنند ولی مگر در جای جای قرآن و احادیث نیامده است که "خداوند همیشه و همه جا ناظر اعمال شماست" و یا "عالم محضر خداست در محضر خدا عصیت نکنید" و یا مگر حضرت علی در نهج البلاغه نگفته است "من در بین شما عیون (به روایتی جاسوس ها) دارم"    و ...؟!!!
آری در مباحث مربوط به راهنمایی و رانندگی هم گفته شده "که هر کس پلیس خود باشد" ولی مگر با متخلفین توسط جرائم و توقیف وسیله نقلیه برخورد نمی شود؟ و یکی از روش های شناخت متخلفین دوربین و یا گشت های نامحسوس نیست؟!!!
در همان مباحث راهنمایی و رانندگی هم تجربه نشان داده است که عمدتا رانندگان در مواقعی که حضور پلیس را چه به صورت مجازی و چه به صورت حقیقی حس کنند پاره ای از قوانین را رعایت می کنند، وجود ماکت های پلیس، دوربین های کنترل سرعت و ...خود شاهد این ماجراست و همان طور قطعا مستحضرید این مسئله قابل تامیم است.
فراموش نکنید جملاتی چون "پلیس خود باشید" و" واعظ و نصیحت گر درونی" و ... یک نوع فرهنگ سازی است و وجود ناظر خارجی و قوانین نوعی دیگر از فرهنگ سازی که هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند. حالت اول برای انسان هایی با ضمیر آگاه و مطمئن و حالت دوم برای اشخاصی که می خواهند دست به ناهنجاری بزنند.
حتی با این فرض که نصب دوربین های مداربسته منجر به تقویت نیرویی در دانش آموزان شود که به دنیال یافتن مکان هایی برای فرار از نگاه دوربین ها و انجام امور مورد نظر خود باشند، خود این دو ویژگی دارد: یکی اینکه می توان افرادی را که به هیچ قیمتی حاضر به رعایت و احترام به قانون نیستند شناسایی و تربیت کرد و دیگر این که مکانی بدور از دید دوربین ها باشد قطعا از دید بسیاری از افراد هم دور است و کمتر نجر به تاثیر رفتارهای ناهنجار در سایرین می شود.
و اما اصل موضوع:
اصل موضوع یعنی دلایل لزوم و فواید دوربین های مداربسته را با این جمله شروع می کنیم که هیچ وسیله ای فی النفسه و فی الذات مضر نیست بلکه نوع نگرش، استفاده و یا فرهنگ سازی، در مورد وسایل است که آن ها را تبدیل به وسایلی مضر و آسیب رسان می کند. این نگرش در مورد دوربین های مداربسته کاملا اشتباه است که بگوییم دوربین های مداربسته صرفا برای گرفتن دزد، متخلف و یا مچ گیری مورد استفاد قرار می گیرند. به طور خلاصه در واقع دوربین های مداربسته به نوعی حضور کاربر را در محل های دلخواه ممکن می سازد که این حضور فوائد بسیار زیاد دارد و فکر نمی کنم وقتی کسی اجازه حضور در محلی را دارد، حضوری از طریق دوربین یا یک دریچه شیشه ای یا یک پنجره باز یا قدم زدن در محل فرق چندانی با هم داشته باشد.
 
فوائد نصب دوربین های مداربسته در مدارس را به صورت تیتر وار به اطلاع شما می رسانم:


  1. امکان ارائه ی فیلم کلاس ها به دانش آموزان غائب.
  2. امکان حضور دانش آموز از طریق اینترنت برای عقب نماندن از دروس.
  3. امکان پخش چکیده ای از کلاس های گذشته برای دانش آموزان در هنگام غیبت استاد.
  4. امکان در آمد زایی از طریق فروش فیلم های کلاس های آموزشی (البته با رضایت استادان).
  5. سهولت در آموزش از طریق پخش مستقیم فیلم کلاس در کلاس هایی با ابعاد بزرگ.
  6. ایجاد امنیت خاطر در والدین بخصوص در کلاس هایی که جمعیت آن ها کم است.
  7. امکان کنترل روش تدریس و برخورد استادان در کلاس ها.
  8. امکان کنترل و ایجاد یک فضای بازدارنده از ناهنجاری حتی در زمانی که هیچ کس نیست.
  9. امکان پیدا کردن مقصر واقعی در مواقعی که قضاوت و تصمیم گیری مشکل است.
  10. امکان مستند سازی اشتباهات برای پرورش صحیح و مدیریت رفتار.
  11. امکان شناسایی، اصلاح و تربیت دانش آموزانی که در محل هایی که قوانین محدود کننده به حداقل می رسد دست به ناهنجاری و اذیت می زنند.
  12. امکان پخش مستقیم مراسم فرهنگی، علمی و دینی که در نمازخانه و یا سالن در حال اجراست برای دانش آموزانی که مشغول بازی  در حیاط هستند جهت ترغیب به استفاده از این مجامع.
  13. امکان برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر جشن ها و مراسم علمی فرهنگی از طریق پخش مستقیم آن ها در چند جای سالن.
  14. ثبت دوران حضور دانش آموزان در محیط های مختلف و ارائه فیلم به آن ها در پایان دوره ای تحصیلی و ماندگار کردن خاطرات آن ها.
  15. شناسایی و تشویق دانش آموزان قانون مند و مودب.
و هزاران فایده دیگر که دیدن دارد.



نمايش : 4318 تاریخ انتشار : 1392/09/19 امتیاز :
5.0
3 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-مقالات و آموزش مربوط به دوربین مداربسته-فوائد نصب دوربین های مداربسته در مدارس رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,دوربین مداربسته در مدارس، فوائددوربین مدار بسته,دوربین,مداربسته,پیشرفت,استفاده,آموزان,برخورد,قوانین,ناهنجاری,مستقیم,تکنولوژی

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025