88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :
در حالی که تا پیش از این، جی‌میل‌ یکی از پیشرو‌ترین خدمات در زمینه ایمیل مطرح بود و خلاقیت‌ها و تلاش‌های این شرکت برای حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد، زبانزد بود، آخرین بروز‌رسانی که شرکت گوگل در ‌سرویس ایمیل خود صورت داده، منجر به افشای بخشی از اطلاعات شخصی افراد، البته ‌به شکل ‌غیر مستقیم می‌شود...!

در جی میل، هنگامی که شما ایمیلی با عکسهای با لینک خارجی ‌باز می‌کردید، جی میل‌، خودکار و به شکل سنتی جلوی بارگذاری آن‌ها را می‌گرفت و به شما اجازه می‌داد‌ با تصمیم خود آنها را نمایش دهید.

اما آخرین بروز‌رسانی که این شرکت در سرویس پر طرفدار خود صورت داده، بر عکس عادت سابق، اقدام به بارگذاری عکس‌ها به شکل خود‌کار می‌کند. این امر منجر به آن شده که بخشی از عادات رفتاری و حریم خصوصی کاربران در معرض افشا‌سازی واقع شود.

از دید فنی توضیح این بروز‌رسانی جدید چنین است:

پیشتر جی‌میل عکس‌های ادغام شده در ایمیل‌ها را که با لینک خارجی مربوط بوده‌اند، بارگذاری نمی‌کرد تا اینکه کاربر با فشردن یک دکمه آن‌ها را باز کند؛ اما اکنون جی میل این عکس‌ها را ‌‌خودکار بار‌گذاری می‌کند و در واقع وقتی کاربر اقدام به بار‌گذاری آن‌ها می‌کند، گوگل یک درخواست برای دانلود عکس به سروری که عکس در آن قرار دارد، می‌فرستد تا به این ترتیب، عکس مورد نظر در سرور گوگل نیز بارگذاری شود.

این امر به آن معناست که پیشتر هر بار کاربر برای باز کردن این عکس‌ها یا کلیک ‌روی لینک آن‌ها اقدام می‌کرد، اطلاعات وی ‌‌غیر مستقیم در اختیار فرستنده ایمیل قرار می‌گرفت (البته اگر فرستنده به حد کافی مجهز و باهوش بود). اطلاعاتی نظیر اینکه: عکس در چه زمانی دیده شده، چند بار دیده شده و کدام عکس‌ها دیده شده و کدام یک نادیده گرفته شده‌اند. اطلاعاتی بسیار مفید برای فرستنده‌هایی که می‌خواهند بازار‌یابی خوبی داشته باشند!

اکنون عکس‌ها بر خلاف سابق برای بارگذاری شدن، ابتدا در سرورهای جی‌میل دانلود می‌شوند و پس از آن هر بار که شما ایمیل حاوی عکس را باز کرده و می‌بینید، اطلاعات مذکور در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت! به عبارتی اکنون گوگل بین شما و فرستنده ایمیل قرار می‌گیرد.


بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

این بروز رسانی تقریبا دو روز پیش صورت گرفته و ‌منجر به آن شده ‌که بسیاری از سایت‌های مرتبط با تکنولوژی ‌از آن انتقاد کنند؛ انتقادی که به نظر و با حجم انبوه ایمیل‌های تجاری و تبلیغاتی که این روزها برای کاربران فرستاده میشود، بجا به نظر می‌رسد.

اما نکات مثبت و منفی این بروز‌رسانی چیست؟ از نکات مثبت آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

 ـ دیگر بازاریاب‌ها و شرکت‌های تبلیغات آنلاین دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شما در خصوص عکس‌های ارسالی خود را نخواهند داشت؛ البته اگر به گوگل بیشتر از آن‌ها اعتماد دارید.

 ـ زمان بارگذاری عکس‌ها با توجه به اینکه از این پس آن‌ها در سرورهای خود گوگل بارگذاری می‌شوند، سریع‌تر خواهد بود

 ـ دیگر نیازی به بارگذاری دستی عکس‌ها توسط کاربر نیست.


اما نکته منفی این بروز‌رسانی این است که اکنون گوگل بین شما و فرستنده عکس‌ها قرار گرفته؛ فرستنده‌ای که شاید دوست شما باشد و یک عکس شخصی برای شما فرستاده باشد‌ و در واقع دسترسی نزدیکتری به اطلاعات شما و پیام‌هایتان دارد.

* چگونه این قابلیت را غیر فعال کنیم؟

اما اگرمی‌خواهید این قابلیت را غیر‌فعال کنید، نخست به یاد داشته باشید ‌این امر منجر به آن خواهد شد که مانند پیش، عکس‌ها در ایمیل شما با اجازه بارگذاری شوند‌ و از بارگذاری آنها به شکل خودکار جلوگیری شود. در این صورت، برای بارگذاری عکس‌ها در ایمیل خود، باید ‌دستی این کار را انجام دهید:


بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

برای این منظور جی‌میل خود را باز کرده و وارد تنظیمات آن شوید:


بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

در تنظیمات به دنبال بخش مربوط به External Content بگردید و ‌گزینه دوم یعنی‌ Ask before displaying external content را برگزینید:


بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

به این شکل جی‌میل به مانند سابق برای بارگذاری عکس‌ها، نخست نیازمند مجوز شما خواهد بود.

نکته پایانی اینکه نمی‌توان به دقت گفت که بروز‌رسانی جدید گوگل در سرویس ایمیل خود تا چه حد منجر به سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران خواهد شد. شاید هیچ و شاید هم زیاد؛ اما غیر فعال کردن این قابلیت و ادامه به روند سابق گوگل، دست‌کم یک نکته مثبت در پی دارد و آن اینکه ایمیل‌های شما با سرعت بیشتری بارگذاری و نمایش داده خواهند شد.
نمايش : 3471 تاریخ انتشار : 1392/09/23 امتیاز :
5.0
7 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-تازه ها فناوری-بروزرسانی جدید «جی‌میل»، سر و صدای منتقدان را بلند کرد! رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,بروزرسانی جی میل،امنیت جی میل،دوربین مداربسته,بارگذاری,اطلاعات,فرستنده,خودکار,کاربران,قابلیت,افراد،,مستقیم,دانلود,اختیار

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025