88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :

دوربین مداربسته تحت شبکه، پیشرو در بازار سیستم های حفاظتی

در بخش قبل راجع به بخش های تشکیل دهنده یک دوربین صحبت کردیم و اکن.ن به ادامه مطلب میپردازیم:
ادامه مطلب...


انوع دوربین های مداربسته تحت شبکه:

دوربین مداربسته های تحت شبکه را می توان بر اساس نوع طراحی بدنه مخصوص داخل یا خارج ساختمانی دسته بندی کرد. دوربین مداربسته هایی که در خارج از ساختمان استفاده می شوند، معمولا دارای دریچه دیافراگم خودکار هستند و از محفظه نگهدارنده برای محافظت آنها در برابر شرایط بد جو و گرد و غبار استفاده می شود. دوربین مداربسته داخل و خارج ساختمان را میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد:

دوربین مداربسته تحت شبکه ثابت

زاویه میدان دید این دوربین ها ثابت است و طراحی بدنه و لنز قابل تعویض آنها یادآور دوربین های حفاظتی قدیمی است. برای حفاظت از این دوربین مداربسته از مخفظه های ضد خرابکاری استفاده می شود و از آنها در مکان هایی که تصویر صحنه باید بسیار واضح و گیرا باشد، استفاده می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه گنبدی ثابت

دوربین مداربسته تحت شبکه گنبدی ثابت درون محفظه گنبدی کوچک نصب می شود و به همین دلیل به این دوربین مداربسته ها گنبدی کوچک می گویند. میدان دید آن به آسانی به تمامی جهات قابل تنظیم است و طراحی بدنه این دوربین مداربسته ضد خرابکاری می باشد و زاویه میدان دید آن به راحتی از بیرون قابل تشخیص نیست. غیر قابل تعویض بودن لنز یکی از محدودیتهای این نوع دوربین مداربسته است و حتی اگر لنز آنها قابل تعویض باشد، به علت محدودیت فضای داخلی محفظه گنبدی در انتخاب لنز جدید محدودیتهایی وجود دارد. برای رفع چنین نقصی و تنظیم میدان دید از لنزهای فاصله کانونی متغیر استفاده میشود. معمولا دوربین مداربسته گنبدی ثابت روی دیوار یا سقف نصب میشوند و برای آنها از محفظه های ضد خرابکاری یا آی پی-66 مخصوص مصارف خارجی ساختمان استفاده میشود.

دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ

با استفاده از کنترل خودکار یا دستی جهت و زاویه دوربین های تحت شبکه PTZ قابل تنظیم است و میتوان یک محدوده خاص از صحنه را بزرگنمایی کرد. اگر کنترل دوربین PTZ دستی باشد با استفاده از فرامین کنترلی کاربر میتواند به عنوان مثال شخصی را درون یک فروشگاه تعقیب کند. اکثر دوربین مداربسته های PTZ قابلیت چرخش 360 درجه ندارند و برای فعالیت پیوسته خودکار (تور حفاظتی) ساخته نشده اند. ای دوربین مداربسته برای کاربری داخل ساختمانی و دارای نگهبان طراحی شده است. قدرت بزرگنمایی دوربین PTZ اغلب بین 10X تا 26X است و به صورت سقفی یا دیواری نصب میشود.

دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ غیر مکانیکی (دیجیتالی)

دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ غیر مکانیکی روی دیوار نصب میشود. و برای آن از حسگر مگاچ
پیکسلی و لنز زاویه بلز استفاده می شود. زاویه میدان دید آن با استفاده از این ترکیب حسگر-لنز بین 100 الی 180 درجه است و کاربر میتواند بدورن حرکت مکانیکی هر بخش از صحنه را بلافاصله بزرکنمایی کند، این در حالی است که فرایند بزرگنمایی در دوربین مداربسته های تحت شبکه PTZ دیجیتالی به علت نداشتن بخش های متحرک استهلاک ندارند و زاویه میدان دید آنها از بیرون قابل تشخیص نیست. برای داشتن کیفیت تصویر مناسب باید برای میزان چرخش، تغییر زاویه و بزرگنمایی دوربین مداربسته محدودیت وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای یک حسگر دوربین 3 مگاپیکسلی حداثر زاویه میدان دید 140 درجه و قدرت بزرگنمایی 3X توصیه میگردد.


نمايش : 4744 تاریخ انتشار : 1392/10/17 امتیاز :
5.0
6 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-مقالات و آموزش مربوط به دوربین مداربسته-دوربین مداربسته تحت شبکه رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,دوربین مداربسته،دوربین مدار بسته،رایان پویش،زنیت,دوربین,مداربسته,استفاده,بزرگنمایی,حفاظتی,ساختمان,خودکار,خرابکاری,مکانیکی,ساختمانی

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025