88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :

  (DOME) روش نصب دوربین مداربسته متحرک دام

Fast Dome – Speed Dome – Smart Dome



بخش یک:

این دوربین مداربسته ها علاوه بر امکان گردش افقی به صورت بی پایان توانایی حرکت عمودی 90 درجه و در بعضی انواع  180 درجه را با قدرت زوم حداکثر تا 27X ترکیب کرده اند. کنترل دوربین مداربسته برای حرکت به چپ و راست، بالا و پایین وزوم به داخل و خارج از طریق یک کابل زوج مارپیچ (سیم تلفن) انجام می شود. به عبارت دیگر بر خلاف دوربین مداربسته های PTZ معمولی که برای هر فرمان نیاز به یک سیم دارنداین دستگاه دارای یک تله متری رسیو توکار می باشد که امکان می دهد سرعت نصب دوربین مداربسته بسیار بالا رود. مراحل لازم برای نصب این نوع دوربین مداربسته را میتوان به صورت زیر برسی کرد:
  1. ملاحظات مربوط به محل نصب دوربین مداربسته
  2. نصب مکانیکی
  3. اتصال کابل ها
  4. تنظیم کنترلرها
  5. تنظیم دوربین مداربسته (ست آپ)
قبل از توضیح مراحل فوق در نظر میگیریم که شما نکات لازم در مورد انتخاب محل دوربین مداربسته جهت تامین نیازهای کارفرما را در نظر گرفته اید.
  1. ملاحظات مربوط به محل نصب دوربین مداربسته

الف- دوربین مداربسته را در محلی نصب کنید که توانایی تحمل تا 4 برابر وزن دوربین مداربسته را داشته باشد.
ب- دوربین مداربسته را به محلی نصب نمایید که در آن ارتشاعات مکانیکی وجود نداشته باشد.
ج- در صورت نصب دوربین مداربسته در فضای سرباز و بر روی دکل حتما از برق گیر بالای دوربین استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رعد و برق دارای انرژی فوق العاده زیادی است لذا حداقل دو متر بین نوک برق گیر و دوربین مداربسته فاصله در نظر بگیرید.
د- در صورت استفاده از برق گیر حتما از چاه ارت در کنار دکل استفاده نمایید.
  1. نصب دستگاه

کابل های برق ویدئو و داده را از سوراخ پایه عبور دهید و پابه را به دیوار یا سقف پیچ نمایید. از چسب سیلیکون برای عایق کردن و پر کردن فضاهای خالی بین پایه و دیوار یا سقف استفاده نمایید خصوصا اگر دوربین در فضای آزاد نصب می شود و سطح ناهموار است. حال باید کاور بر اساس موقعیت و نوع دوربین مداربسته متفاوت می باشد.

   1-3- برق دوربین

برق دوربین مداربسته های دام متحرک معمولا 12VDC و یا 24VAC می باشد. بعضی از دوربین مداربسته ها هر دو حالت را پشتیبانی میکنند. در صورتی که دوربین مدار بسته از برق DC استفاده می کند، اما در شرایطی که دوربین مداربسته از ولتاژ 24VA استفاده میکند حداثر فاصله مجاز از منبع (ترانسفورماتور) و نوع سیم برای دو نوع دوربین مداربسته با کاور داخلی و کاور مخصوص فضاهای سرپوشیده که دارای فن و هیتر است متفاوت محاسبه میشود.فرض میکنیم دوربین مداربسته در حالت عادی توان 30VA نیاز دارد و دوربین مداربسته با کاور دارای فن و هیتر به توان 75VA نیاز دارد. در صورتی که ورودی برق دوربین مداربسته دارای سه ترمینال است، معمولا از ترمینال وسطی استفاده نمی شود.
انتخاب ترانس 24VAC
ترانس های 24VAC در توان های مختلف ارائه میشوند، در رابطه با انتخاب ترانس به سه نکته زیر توجه داشته باشید.
  1. برای محاسبه توان یا جریان مصرفی هم مصرف دوربین مداربسته و هم مصرف کاور را در نظر داشته باشید.
  2. ترانسی را انتخاب کنید که توان جریان دهی آن 50 درصد تا 100 درصد از جریان مصرفی مجموعه کاور و دوربین مداربسته بیشتر باشد.
  3. بسیاری از ترانسهای ایرانی موجود در بازار به دلیل عدم محاسبه صحیح در حالت بدون بار ولتاژی بسیار بالاتر دارند یعنی یک ترانس 24VAC در حالت بی بار ممکن است 36V داشته باشد اما هنگام کشیدن جریان این ولتاژ کاهش می یابد، این مسئله برای دوربین مداربسته بسیار مضر می باشد، لذا ترانسی را استفاده نمایید که ولتاژ در حالت بدون بار آن با ولتاژ آن در بار کامل، تفاوت زیادی نداشته باشد.                                                                                                                       در بخش دو و سه  ادامه مطلب را به حضورتان میرسانیم..
نمايش : 5737 تاریخ انتشار : 1392/10/21 امتیاز :
5.0
8 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-مقالات و آموزش مربوط به دوربین مداربسته-(DOME) روش نصب دوربین مداربسته متحرک دام(بخش 1) رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP, نصب دوربین مداربسته،دوربین مداربسته دام،مداربسته,دوربین,مداربسته,استفاده,نمایید,انتخاب,محاسبه,توانایی,دستگاه,ملاحظات,مکانیکی

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025