88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :



معاون وزیر آموزش‌ و پرورش:

دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس نصب می‌شود

به ‌زودی کلاس‌های درس با استفاده از دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شود ولی این کار مغایر مصوبه شورای‌ عالی آموزش ‌و پرورش است.
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این باره به ایسنا اعلام کرد: «در آینده دوربین‌ های مدار بسته به داخل کلاس‌ها برده می‌شود تا کنترل بیشتر و بهتری بر عملکرد آموزشی کلاس‌های درس انجام شود.» فاطمه قربان گفت: «‌یکی از اهداف هوشمند‌ سازی مدارس، ارتباط دو‌جانبه والدین با کلاس‌های درس دانش‌آموزان است و پس از هوشمند‌ سازی مدارس این امکان فراهم خواهد شد تا اولیا از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط داشته و آموزش‌های درون کلاس را رصد کنند».
قربان در توجیه کنترل کلاس‌ها با دوربین مداربسته اظهار کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش طرح هوشمند ‌سازی مدارس به ‌ویژه با اولویت مدارس ابتدایی است؛ چراکه دانش‌آموزان ابتدایی باارزش‌‌‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و هر چه امکانات و تجهیزات در اختیار این دانش‌آموزان قرار بگیرد به همان میزان یادگیری آنها افزایش یافته و در رشد و بالندگی آینده کشور مؤثر خواهد بود.
 

نصب دوربین مداربسته، خلاف قانون است...؟

 
ورود دوربین مدار بسته به مدارس طی 2 سال اخیر موافقان و مخالفان بسیاری داشت و نهایتا منجر به مصوبه شورای ‌عالی آموزش و پرورش شد. براساس مصوبه شورای‌ عالی آموزش‌ و پرورش، مدیران مدارس حق نصب دوربین مداربسته در راهروها و مکان‌های پرخطر را دارند و نمی‌توانند از آن در کلاس درس استفاده کنند.
 
دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری درباره اینکه آیا شورای‌عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای در باره نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس دارد تصریح کرد: شورا هیچ مصوبه‌ای در باره مجاز بودن نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس ندارد. مهدی نوید ‌ادهم  گفت: موضوع نصب دوربین مداربسته در کلاس چند سال پیش نیز مطرح شد که با مخالفت جدی روبرو شد.
 
مخالفت مسئولان
 
بحث نصب دوربین مداربسته در کلاس‌های درس در دوره وزارت علی‌احمدی مطرح شد و کارشناسان نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند و وزیر سابق آموزش و پرورش دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این موضوع را داد و در‌نهایت اعلام شد که نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس تخلف است.
 
البته بسیاری از مسئولان و کارشناسان امر تعلیم و تربیت مخالفت خود را با نصب دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس به ‌صراحت اعلام کرده‌اند. وزیر آموزش و پرورش سال گذشته در واکنش به نصب دوربین مداربسته در کلاس‌های درس تصریح کرد: نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس فقط برای حفاظت ساختمان‌ها و تجهیزات است و ربطی به داخل کلاس‌ها و فعالیت دانش‌آموزان ندارد. زکریا یازرلو، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش پیش از این و در سمت مدیر‌کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در این باره گفت:
 
«محدودیت ما در نصب دوربین مداربسته فقط درون کلاس‌های درس است و در فضاهای غیر‌کلاسی نصب دوربین مداربسته کاملا آزاد است.» محمد بنیادی، دبیر ستاد اقامه نماز وزارت آموزش‌وپرورش پیش از این و در سمت معاون پرورشی شهر تهران اعلام کرده بود: «نصب دوربین مدار‌‌بسته در کلاس درس تخلف است و با مدیرانی که چنین تخلفی را مرتکب شوند برخورد خواهد شد.» وی افزوده بود: بنده خود مخالف سرسخت نصب دوربین مدار بسته در کلاس درس هستم، چون واقعا آزادی عمل را از دانش‌آموزان و معلمان می‌گیرد.
 
ایجاد فضای ناامن
 
بهروز فتحی، کارشناس آموزش و پرورش در این باره گفت: اگر دوربین‌ مدار بسته در کلاس‌های درس نصب شود، دانش‌آموزان و معلمان در کلاس، خود واقعی‌شان نیستند و فضای کلاس مصنوعی خواهد شد. وی افزود: دوربین مداربسته مخل کلاس است و معلم و شاگرد احساس ناامنی می‌کنند و به این فکر می‌کنند که کسی آنها را دائما کنترل می‌کند.
 
فتحی با بیان اینکه استفاده از دوربین‌های مدار بسته به‌ ویژه در مدارس دخترانه، با اصل طرح شاداب‌ سازی‌ مدارس است، اظهار کرد: براساس طرح شاداب‌ سازی‌ مدارس، دختران باید آزاد و بدون حجاب روسری در مدرسه حضور داشته باشند و بتوانند راحت در راهروها و حیاط مدرسه رفت‌ و آمد کنند. وی این پرسش‌ها را مطرح کرد که با وجود این دوربین‌های مداربسته چگونه می‌توان مدارس دخترانه را شاداب ‌سازی‌ کرد؟ و چگونه می‌توان به دانش‌آموزان و پدران و مادران آنها اطمینان داد که تصاویر ضبط‌ شده موجود در رایانه مسئولان مدرسه به‌صورت تصادفی در اختیار افراد ناباب نیفتد و از آنها استفاده نادرستی نشود؟
 
به هر روی استفاده از دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس مغایر مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش است و مسائل بسیاری در این باره وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است.
 
ادامه تحول شتاب‌زده
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین از امسال با تغییر کتاب‌های اول ابتدایی آغاز شده و از سال آینده تغییر کتب دوم ابتدایی و همزمان استقرار پایه ششم ابتدایی در نظام آموزشی عملیاتی می‌شود. معمای تغییر شتاب ‌زده کتاب‌های پایه اول ابتدایی هنوز مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان است چرا که این تغییرات روال عادی و قانونی خود را طی نکرد.یکی از ایراد‌های وارده به تغییر کتاب‌های اول دبستان طی نشدن دوره آزمایشی آن است. پیش از تدریس سراسری کتاب‌های جدید باید طی 2سال این کتاب‌ها به ‌صورت آزمایشی و در معدودی از مدارس تدریس شود تا ایرادات آن مشخص و برطرف شود.

نمايش : 3211 تاریخ انتشار : 1392/10/28 امتیاز :
5.0
9 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-تازه ها فناوری-دوربین مدار بسته در کلاس‌های درس نصب می‌شود رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,دوربین مداربسته،دوربین مدار بسته،رایان پویش،زنیت,دوربین,مداربسته,ابتدایی,آموزان,استفاده,بسیاری,هوشمند,مخالفت,مسئولان,کارشناسان

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025