88708356-7 رایان پویش
موضوعات خبری
جستجوی سریع
کلمه کلیدی :
مرتب سازی :
نحوه نمایش :

تاریخچه پیدایش دوربین مدار بسته :

 
از دیر باز انسان علاقه به سزایی به آگاهی و ثبت وقایع محیط پیرامون خود حتی در صورت عدم حضور فیزیکی در آن محیط داشته که این امـر موجب پدیدار شدن ابزار های مختلفی در این خصوص گردیده است . روش حرکت متوالی تصاویر ثابت (عکس) و تبدیل شدن پیوسته آن ها به تصاویر متحرک سبب گشت تا دانشمندان و نخبگان بتوانند انواع سیستم های پخش کننده و ضبط کننده تصاویر متحرک را پدید آورند .
امروزه با توسعه جوامع بشری افزایش ریسک پذیری در مجامع مختلف ، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر اماکن و افراد از مهمترین دغدغه های دولتها شده است .
سیستم های مداربسته در ابتدا بصورت تصویر برداری توسط یک دوربین مداربسته آنالوگ و ذخیره تصاویر توسط یک ضبط کننده عمدتاً خانگی نظیر دستگاه ویدئو در اختیار کــاربران قرار گرفت که به سختی می توان آن را سیستم نظـارت تصویری یــا مداربسته نام نهاد .
واژه تلویزیون مداربسته ترجمه فارسی کلمه Closet Circuit Television  یا به اختصار CCTV می باشد که  به معنی یک سیستم تصویر برداری محلی ، شخصی و بسته است که اشاره به تجهیزاتی دارد که توسط سیم و کابل به یک دیگر  در یک محیط بسته (محلی) متصل می گردند .
نخستین سیستم نظارتی بسته در سال 1942 توسط شرکت SIEMENS  آلمان جهت مشاهده چگونگی پرتاب موشک V2 نصب شد . در این پروژه یک مهندس آلمانی به نام والتر بروچ مسئول اجرا و نصب آن بود .
در سال 1969 تبلیغات این محصول در آمریکا ( با تکیه بر این موضوع که نیاز به مجوز دولتی ندارد ) آغاز گردید . پس از آن بسیاری از مراکز موشکی برای مشاهده و ثبت جزئیات لحظه پرتاب موشک و همچنین مشاهده وقایع و اتفاقات در روند ساخت  آن ، از این تکنولوژی استفاده کرده و بدین صورت توجه همگان به این تکنولوژی نو ظهور جلب گردید.
درسال 1973 برای اولین بار یک دوربین مداربسته در میدان تایمز نیویورک به منظور جلوگیری از وقوع جرائم مختلف نصب گردید و از آن پس با بکارگیری از دوربین های مداربسته در مراکز عمومی آمریکا (و سپس سایر کشورهای دنیا ) نتایج قابل قبولی به دست آمد و  منجر به  کمرنگ شدن حضور پلیس در این اماکن و درنتیجه کاهش بسیار زیاد در هزینه ها  نیز گردید .
نظارت شبانه روزی ، خستگی ناپذیری ، پنهان نبودن زوایا ، کاهش خطای انسانی ، کاهش هزینه ها ، کاهش صدمات به نیروهای پلیس در حین اجرای عملیات و وجود مدارک قابل استناد از لحظه ثبت جرم علاوه بر تامین اهداف بازدارنده و پیشگیرانه پلیس ، موجب شناسایی آسان مجرمان نیز گردید و  دوربین های مدار بسته را  به عنوان چشمی تیزبین و قابل اطمینان لقب داد و بتـدریج استفاده از دوربینهای مــدار بسته در کاربردهای مختلف و بالاخص اصنافی که بیشتر در خطر سرقت قرار می گرفتند رواج پیدا کرد .
در سال 1990ایده دستگاه های ضبط تصاویر باتکنولـــوژی های جدید نظیر حساسیت به حرکت توسط کمپــانی  ZENITبا توجه به حضور مداوم و موثر خود در عرصه صنایع اپتیک ، دوربین های عکاسی و فیلم برداری ، مطرح و بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت به این معنا که تنها در زمــانی دوربین تصاویر را به دستگاه انتقال و سپس ذخیره می کرد که حرکتی در محیط توسط دوربین شناسایی شود . تا قبل از این مشاهده حجم تصاویر ذخیره شده زائد و بدون وقوع اتفاق در میان مصرف کنندگان ، این تکنولوژی را تا لبه نابودی پیش برد اما این پیشرفت مهم ، گام موثری در جلب رضایت اکثریت کاربران برداشت . پس از آمریکا سیستم های نظارتی با سرعت در اروپا رواج یافت تا درسال 1995 اولین سیستم مدار بسته در شهر نورفولک انگلستان نصب و به بهره داری رسید . این امر موجب شد تا در سال 2000 اکثر مراکز پر جمعیت کشورهای اروپایی زیر سایه نگاه تیزبین سیستم های امنیتی و نظارتی مدار بسته قرار گیرد . امروزه در مراکز صنعتی ، تجاری و اداری جهت نظارت بر محیط پیرامون و نظارت بر عملکرد کارکنان یا کارگران با هدف کنترل و مدیریت بهتر و کارآمدتر به فراوانی از سیستم های مدار بسته CCTV استفاده می شود .


نمايش : 5350 تاریخ انتشار : 1392/11/16 امتیاز :
5.0
24 رای
نظرات توسط کاربران نگاشته شده است و مسئولیت آن بعهده نویسنده مطلب میباشد.
موضوع :
از طرف :
دفتر مرکزی : تهران خیابان وزرا کوچه سوم پلاک 25 واحد 15 | کد پستی: 151368339
تلفن تماس : 021-88708356 - 7 | شماره نمابر : 021-88708361 - 2
فروشگاه : تهران، خ جمهوری، بعد از پل حافظ، پاساژ نادری، ط همکف، واحد 15
تلفن تماس : 021-66744103 – 66744015
Copyright © 2010-2012 RPC.IR All rights reserved
Powered by CMSIRAN © 2012 - 2013

دوربین مداربسته, شبکه کامپیوتر ,صوت و پیجینگ ، باتری قلمی و نیم قلمی-اخبار-مقالات و آموزش مربوط به دوربین مداربسته-تاریخچه پیدایش دوربین مدار بسته رایان پویش, دوربین مداربسته, دوربین مدار بسته, صوت و پیجینگ, دوربین مدار بسته زنیت, دوربین مدسامسونگ,ذخیره ساز,دوربین تحت شبکه,دوربین IP,دوربین مدار بسته،تحت شبکه،آنالوگ،دوربین مداربسته,دوربین,تصاویر,مداربسته,مشاهده,برداری,دستگاه,نظارتی,آمریکا,تکنولوژی,استفاده

نماینده انحصاری دوربین مداربسته CCTV سامسونگ Samsung،زنیت Zenit،ایکس گارد XGuard,کابل کواکسیا Coaxial زیمنس,Computer IT تجهیزات شبکهLan & Wan Networking ,سیستم Paging پیجینگ Show

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025